Deze site maakt gebruik van cookies.
Toon informatie voor:
Iedereen
Home > Acties > Actie #2

Leren en verbeteren

Thema: Vaker luisteren

Gaat het goed met mensen met een beperking? Hoe is de zorg? In een jaarlijks kwaliteitsrapport kan iedereen dat lezen.

Betrokken partijen

  • VGN

Voor wie

Zorgorganisaties.

Wat we gaan doen

We zorgen op verschillende manieren voor de organisaties.

  • Mensen die kijken of het goed gaat en bestuurders komen samen. Zij praten over het kwaliteitsrapport en bezoeken van buitenaf.
  • Organisaties krijgen hulp bij het kwaliteitsrapport en bezoeken van buitenaf.
  • Mensen van buitenaf lezen het kwaliteitsrapport en stellen vragen daarover.

Wat het oplevert

  • Een kwaliteitsrapport. Hier staat in hoe goed de zorg is. En hoe het gaat met mensen met een beperking.

Wat we willen bereiken

We willen graag voor elke zorgorganisatie één kwaliteitsrapport per jaar maken. Het rapport wordt uitgebracht onder verantwoordelijkheid van de raad van bestuur. Met alle mensen die er verder over gaan, wordt gepraat. Iedereen mag het lezen. Mensen met een beperking krijgen een eigen rapport.

Waarom deze actie

Het kwaliteitsrapport geeft antwoord op de volgende vragen:

  • Wat gaat goed?
  • Wat kan beter?
  • Wat moeten we als eerste verbeteren?

Daar kunnen de mensen in de zorg van leren en beter door worden. En iedereen kan lezen hoe het gaat in de zorg.

Planning

Op 1 juni 2018 zijn de kwaliteitsrapporten over 2017 klaar.

Meer weten

Neem contact op met Jolanda Spelten van VGN: jspelten@vgn.nl of 06-29043813.

 

Op de hoogte blijven van de voortgang van deze Actie?!

Vind je dit artikel leuk om te lezen?